FLYTTHJÄLP

Flyttfirma i bl.a. Haninge, Huddinge, Botkyrka, Linköping, Solna - flytthjälp för både hem och kontor -

Vi arbetar som en flyttfirma i Linköping, Haninge, Botkyrka, Huddinge och Solna bland annat.

Priset beror bland annat på antal trappor, gångavstånd, speciella möbler, demontering och montering samt om packning ingår. 

Flytten kan ta från ca 3-5 timmar (1 rok) till 6-7 timmar (3 rok) och mer. 

Vi har yrkestrafiktillstånd samt bohagsförsäkring via Länsförsäkringar och följer reglerna i Bohag 2010

Vi ersätter eventuella skador som uppstått under din flytt med vår flyttfirma i Haninge, Huddinge, Botkyrka, Linköping, Solna m.m. De ska anmälas till oss omedelbart, senast 2 dagar efter flytten, inklusive all bevis. Vi ersätter inte skador som uppkommit p g a felaktig packning när du packat själv.

Ring/sms:a 0704 96 53 52 eller mejla oss info@m-e-s.se så vi kan diskutera detaljer och bestämma dag och tid då du vill flytta samt ge dig ett bra prisförslag!

Vi utför flytthjälp enligt Bohag 2010.

Ungefärlig tidsbedömning

Timpriser

2 män + en möbelbil:   575 kr per timme

3 män + en möbelbil:    790 kr per timme


Ungefärliga tider

1 rok upp till ca 30kvm

ca 3-5 tim

2 rok upp till ca 50 kvm

ca 5-7 tim

3 rok upp till ca 75 kvm

ca 7-9 tim

4 rok upp till ca 90 kvm

ca 8-10 tim

En villa upp till ca 140 kvm

ca 8-11 tim

Ungefärliga volymer

1 rok 30-50 kvm ≈  10-15 kub ≈ 30-50 kartonger 

2 rok 50-60 kvm ≈ 15-25 kub ≈ 50-60 kartonger

3 rok 60-80 kvm ≈ 25-35 kub ≈ 60-80 kartonger

4 rok 80-100 kvm ≈ 35-45 kub ≈ 80-100 kartonger

Vi besöker gärna er i förväg för att hjälpa er att uppskatta hur stor bilvolym som kommer att behövas för flytt av ert bohag.

Detta gäller större bohag samt långflyttar.

I de fall då vi inte har möjlighet att göra det läggs ansvaret för val av volym på kunden. 


Betalning

Betalning sker mot faktura i efterskott. Har man betalningsanmärkning betalar man faktura i förskott.

Det går även att betala med SWISH till nr: 123 666 35 53.

Från och med 1 augusti 2017 ger flyttjänster möjlighet till RUT-avdrag. Läs mer på skatteverkets hemsida.

Obs!

  • Vid avbokning senare än 7 dagar innan avtalad starttid debiteras kunden 20 % av det avtalade priset
  • Vid inställd flytthjälp/flyttstädning när våra anställda är redan på plats debiteras kunden 100% av det avtalade priser.