FLYTTHJÄLP
Flyttfirma i bl.a. Haninge, Huddinge, Botkyrka, Solna
Flytthjälp för både hem och kontor
Vi arbetar som en flyttfirma i Haninge, Botkyrka, Huddinge och Solna m fl.
Priset beror bland annat på antal trappor, gångavstånd, speciella möbler, demontering och montering samt om packning ingår.
Flytten kan ta från ca 3-5 timmar (1 rok) till 6-7 timmar (3 rok) och mer.
Vi har yrkestrafiktillstånd samt bohagsförsäkring via Länsförsäkringar och
följer reglerna i Bohag 2010.
Vi ersätter eventuella skador som uppstått under din flytt med vår flyttfirma i Haninge, Huddinge, Botkyrka, Linköping, Solna m.m. De ska anmälas till oss omedelbart, senast 2 dagar efter flytten, inklusive all bevis. Vi ersätter inte skador som uppkommit p g a felaktig packning när du packat själv.
Ring/sms:a 0704 96 53 52 eller mejla oss info@m-e-s.se så vi kan diskutera detaljer och bestämma dag och tid då du vill flytta samt ge dig ett bra prisförslag!
Vi utför flytthjälp enligt Bohag 2010.
Ungefärlig tidsbedömning
Timpriser
3 män + en möbelbil: 900 kr per timme
Minimidebitering: 3 timmar
Transportkostnad på 300 kr tillkommer
Ungefärliga tider
1 rok upp till ca 30kvm
ca 3-5 tim
2 rok upp till ca 50 kvm
ca 5-7 tim
3 rok upp till ca 75 kvm
ca 7-9 tim
4 rok upp till ca 90 kvm
ca 8-10 tim
En villa upp till ca 140 kvm
ca 8-11 tim
Ungefärliga volymer
1 rok 30-50 kvm ≈ 10-15 kub ≈ 30-50 kartonger
2 rok 50-60 kvm ≈ 15-25 kub ≈ 50-60 kartonger
3 rok 60-80 kvm ≈ 25-35 kub ≈ 60-80 kartonger
4 rok 80-100 kvm ≈ 35-45 kub ≈ 80-100 kartonger
Vi besöker gärna er i förväg för att hjälpa er att uppskatta hur stor bilvolym som kommer att behövas för flytt av ert bohag.
Detta gäller större bohag samt långflyttar.
I de fall då vi inte har möjlighet att göra det läggs ansvaret för val av volym på kunden.
Betalning
Betalning sker mot faktura i efterskott. Har man betalningsanmärkning betalar man faktura i förskott.
Det går även att betala med SWISH till nr: 123 666 35 53.
Från och med 1 augusti 2017 ger flyttjänster möjlighet till RUT-avdrag. Läs mer på skatteverkets hemsida.
Obs!
- Vid avbokning senare än 7 dagar innan avtalad starttid debiteras kunden 20 % av det avtalade priset
- Vid inställd flytthjälp/flyttstädning när våra anställda är redan på plats debiteras kunden 100% av det avtalade priser.
Värdesaker
Obs! Vi tar inte ansvar för värdesaker och dyl.!
Lägg undan värdesaker, pengar och annan privat egendom i eget handbagage, som inte ska med i flytten!