FLYTTHJÄLP

Flyttfirma i bl.a. Haninge, Huddinge, Botkyrka, Solna 

Flytthjälp för både hem och kontor

Vi arbetar som en flyttfirma i Haninge, Botkyrka, Huddinge och Solna m fl.

Priset beror bland annat på antal trappor, gångavstånd, speciella möbler, demontering och montering samt om packning ingår. 

Flytten kan ta från ca 3-5 timmar (1 rok) till 6-7 timmar (3 rok) och mer. 

Vi har yrkestrafiktillstånd samt bohagsförsäkring via Länsförsäkringar och följer reglerna i Bohag 2010

Vi ersätter eventuella skador som uppstått under din flytt med vår flyttfirma i Haninge, Huddinge, Botkyrka, Linköping, Solna m.m. De ska anmälas till oss omedelbart, senast 2 dagar efter flytten, inklusive all bevis. Vi ersätter inte skador som uppkommit p g a felaktig packning när du packat själv.

Ring/sms:a 0704 96 53 52 eller mejla oss info@m-e-s.se så vi kan diskutera detaljer och bestämma dag och tid då du vill flytta samt ge dig ett bra prisförslag!

Vi utför flytthjälp enligt Bohag 2010.

Ungefärlig tidsbedömning

Timpriser

2 män + en möbelbil:   700 kr per timme

3 män + en möbelbil:    900 kr per timme

Minimidebitering: 3 timmar

Transportkostnad300 kr tillkommer

Ungefärliga tider

1 rok upp till ca 30kvm

ca 3-5 tim

2 rok upp till ca 50 kvm

ca 5-7 tim

3 rok upp till ca 75 kvm

ca 7-9 tim

4 rok upp till ca 90 kvm

ca 8-10 tim

En villa upp till ca 140 kvm

ca 8-11 tim

Ungefärliga volymer

1 rok 30-50 kvm ≈  10-15 kub ≈ 30-50 kartonger 

2 rok 50-60 kvm ≈ 15-25 kub ≈ 50-60 kartonger

3 rok 60-80 kvm ≈ 25-35 kub ≈ 60-80 kartonger

4 rok 80-100 kvm ≈ 35-45 kub ≈ 80-100 kartonger

Vi besöker gärna er i förväg för att hjälpa er att uppskatta hur stor bilvolym som kommer att behövas för flytt av ert bohag.

Detta gäller större bohag samt långflyttar.

I de fall då vi inte har möjlighet att göra det läggs ansvaret för val av volym på kunden. 


Betalning

Betalning sker mot faktura i efterskott. Har man betalningsanmärkning betalar man faktura i förskott.

Det går även att betala med SWISH till nr: 123 666 35 53.

Från och med 1 augusti 2017 ger flyttjänster möjlighet till RUT-avdrag. Läs mer på skatteverkets hemsida.

Obs!

  • Vid avbokning senare än 7 dagar innan avtalad starttid debiteras kunden 20 % av det avtalade priset
  • Vid inställd flytthjälp/flyttstädning när våra anställda är redan på plats debiteras kunden 100% av det avtalade priser.


Överbelastning

Obs! Lastbilarna får inte överbelastas. Vid eventuella överbelastningar och böten vid viktkontroll är kunden skyldig att betala straffen!

Värdesaker

Obs! Vi tar inte ansvar för värdesaker och dyl.! 

Lägg undan värdesaker, pengar och annan privat egendom i eget handbagage, som inte ska med i flytten!